Teljesebb élet

Regeneráló alvás

Még a lefekvés előtt 6 órával fogyasztott koffein is hatással lehet az alvásra.

Regeneráló alvás

NE ENGEDJE, HOGY A FÁJDALOM ELRONTSA A PIHENTETŐ ALVÁST!

REGENERÁLÓ ALVÁS

Mi kell a szervezet regenerációját lehetővé tevő nyugodt, minőségi alváshoz? Ahhoz a fajta alváshoz, amelytől elcsendesednek a napi aggodalmak és fájdalmak, és amely után testileg, lelkileg, szellemileg felfrissülve ébredünk? Olvasson tovább!

AZ ÓRÁHOZ IGAZODJON!

A pihentető alvás alapvetően egyetlen dolgon áll vagy bukik – az időn. Ez egyrészt azt jelenti, hogy minden éjjel megfelelő mennyiséget kell aludni, ami a legtöbb felnőtt számára 7–9 órát jelent. Másrészt a napi biológiai óránkat, az úgynevezett cirkadián ritmust is szabályozni kell: igyekezzen mindennap nagyjából ugyanabban az időpontban felkelni és lefeküdni. Ez a fajta következetesség segít, hogy a napi biológiai órája meghatározhassa alvásritmusát, így el tud aludni, éjjel nem ébred fel, és reggel felfrissülve ébred. Persze bármikor előfordulhat, hogy közbejön valami; ne stresszelje magát, ha időként nem tudja tartani ezt a ritmust. De azért, amint lehet, térjen vissza a szokott rendhez.

AMIT ESTE MÁR NEM SZABAD

Ezeket érdemes a lefekvés előtti órákban mellőzni, ha következetesen szeretné betartani az alvási „menetrendjét”

Délutáni alvás

Délutáni alvás

Ha túl későn vagy túl hosszú időre elszundít, este problémát jelenthetaz elalvás, esetleg éjjel felébredhet.

Koffein

Koffein

Kávézik egyet egy barátjával délután? Nagyszerű! Jót tesz a léleknek. De válasszon koffeinmentes kávét, mert a koffein sokáig jelen van a szervezetben.

Alkohol

Alkohol

Az alkohol felboríthatja az alvást, és idővel álmatlansághoz vezethet, mert megzavarja a szervezet belső óráját.

Bőséges étkezés

Bőséges étkezés

Ha közvetlenül lefekvés előtt túl sokat eszik, valószínűleg nehezen fog elaludni és nem is alszik majd jól. Ha éhes, valami könnyűt egyen csak.

NE ADJA MEG MAGÁT A FÁJDALOMNAK!

Jó úton halad, hogy egyre pihentetőbb legyen az alvása – ne hagyja, hogy a fájdalom belerondítson ebbe! Néha már az is enyhíti a fájdalmat, ha testhelyzetet vált. Ha a háta, nyaka vagy válla fáj, próbáljon az oldalán fekve aludni, és tegyen egy párnát a térdei közé. Ha az (el)alvásban akadályozza az fájdalom, kipróbálhatja az Aleve-et, ami 8-12 órán* át csillapítja az enyhe és középerős fájdalmat.

KAPCSOL(ÓD)JON KI!

Lefekvés előtt sem az agynak, sem az egész szervezetnek nem tesz jót a stimuláció. Ha lehet, lefekvés előtt egy órával már ne nézzen tévét, ne játsszon elektronikus játékokkal, és ne végezzen stresszes tevékenységet pl. munka vagy számlák befizetése.

Hogyan tud kikapcsolódni? Vegyen egy fürdőt, vagy olvasson egy jó könyvet – de azért ne annyira jót, hogy egész éjjel le se tudja tenni! Ha sok minden jár a fejében lefekvés előtt, segíthet, ha leírja ezeket. Ha általában nehezen lazul el alvás előtt próbálja ki a következőt.

CSAK HANGULATOSAN

A hálószobai környezet a pihentető éjszakai alvás egyik legfontosabb, mégis gyakran elhanyagolt tényezője. Ha általában nem veti be az ágyát, most szokjon rá! A legjobb, ha az egész szobát rendben tartja: a hálószoba tisztasága hozzájárul a jó alváshoz.

Nap mint nap sokan számolnak be arról, hogy a megfelelő párna és matrac, a kényelmes ágynemű, a kellemesen hűvös és sötét szoba pihentetőbbé teszi az alvást.

*Két tabletta egyidejű bevétele esetén.

Az Aleve filmtabletta naproxén-nátrium hatóanyag tartalmú, vény nélkül kapható gyógyszer.

16 év alatti gyermeknél a készítmény nem alkalmazható, csak orvosi javaslatra és felügyelet mellett.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!