Testi-lelki jóllét | Aleve

Teljesebb élet

Testi-lelki jóllét

Találja meg a test, a lélek és az elme harmóniáját!

Testi-lelki jóllét

SZÁMOS KISEBB-NAGYOBB LÉPÉST TEHET A KIEGYENSÚLYOZOTTABB ÉLET ÉRDEKÉBEN.

TELJESEBB ÉLET: TEST, LÉLEK ÉS ELME

Az életben sok a bizonytalanság, és ezt néha nyomasztó megélni – de akár fájdalommal vagy más egészségügyi problémával küzd, akár anyagi gondjai vannak, határidők szorításában él vagy komoly változások történnek az életében, nem kell, hogy ezek határozzák meg a mindennapjait. Segíthet, ha kialakít egy holisztikus életszemléletet. Vannak gyógyítók, akik szerint a (testi, érzelmi, lelki) egyensúly hiánya negatív hatással van az egészségre. Számos apró és nagyobb lépést tehet a kiegyensúlyozottabb élet érdekében. Íme néhány ötlet, próbálja ki!

MÉLY LÉGZÉS

A mélylégzési gyakorlatok hozzájárulhatnak a vérnyomás csökkenéséhez, és segíthetnek a teljes ellazultság állapotának elérésében. Ezt kell tennie:

  1. Keressen egy csendes helyet.
  2. Üljön vagy feküdjön le.
  3. Egy normál lélegzetvétel után próbáljon meg mély lélegzetet venni: lassan szívja be a levegőt az orrán, hagyja, hogy a mellkasa és az alhasa megemelkedjen, miközben a tüdeje megtelik levegővel és a has is kitágul, majd következzen a kilégzés szájon át (vagy orron át, ha úgy jobban esik).
  4. Ha már jól megy ez a három lépés, folytassa csukott szemmel. Végezze a légzőgyakorlatot néhány percen keresztül, illetve ameddig ráér. Már egy perc is sokat számíthat.
MEDITÁCIÓ

A meditáció segít az elme és a test összpontosításában és ellazításában, megkönnyíti a dolgok új perspektívából való szemlélését. Tippjeink:

  • Keresgéljen az elérhető meditációs alkalmazások között! Ezek segítenek eligazodni, ha korábban még nem meditált. Némelyikben időzítőt is talál, így személyre szabhatja a meditációját.
  • Mindenképpen csendes helyet keressen, helyezkedjen el kényelmesen és lehetőleg kényelmes ruhát viseljen.
  • Esetleg hallgathat meditációs zenét vagy alkalmazhat aromaterápiát – ezek nem feltétlenül szükségesek, de fokozhatják az élményt.
  • Hunyja be a szemét, és vegyen néhány mély lélegzetet (a fent bemutatott légzőgyakorlat alapján), és érezni fogja, hogy enyhül a feszültsége.
  • Ürítse ki az elméjét. Ha egy gondolat megpróbál befurakodni az elméjébe, akkor vegye tudomásul, majd engedje el, és koncentráljon ismét arra, hogy egyszerűen csak „van”.
  • A legjobb, ha heti néhány alkalommal 20 percet, vagy mindennap 5 percet meditál.
TESTMOZGÁS

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a testmozgás csodákat művel a testünkkel és a lelkünkkel egyaránt. A legjobb a rendszeres testedzés, de már egy gyors, tempós séta is azonnali és utána órákon át tartó, jótékony hatással bírhat.

A nyújtásokkal, kitartott pózokkal és szabályozott légzéssel a jóga is nagyszerű, kíméletes testmozgás. A sokféle jógastílusból mindenki találhat kedvére valót. Minden bizonnyal több jógastúdiót talál a lakó- vagy munkahelye környékén, de a jóga otthoni mozgásként is kiváló. Amennyire csak lehet, próbája meg a jógastúdiók nyugodt hangulatát otthonában is megteremteni.

CSAK EGYSZERŰEN

Eredményesebbnek érezheti magát, ha leegyszerűsíti a napjait. Kövesse ezeket a tippeket:

  • Minden este írja össze a másnapi teendőit, készítse el (vagy elő) a saját maga és/vagy családja ebédjét, készítse ki a másnapi ruhákat. Ezzel zökkenőmentessé teheti a reggeleket, amitől jobb hangulatban telik majd a nap, és biztos lehet abban, hogy nem felejt el egyetlen fontos tennivalót sem.
  • Képzelje el, milyen egy tökéletes nap, majd tényleg alakítsa aszerint a dolgokat. Ez túlzott leegyszerűsítésnek tűnhet, de a vizualizáció nagyon hatásos tud lenni. Nehéz bármit is elérni úgy, ha nincs célunk.
  • A feladatai között tartson egy kis szünetet! Egy rövid pihenő feltölti energiával, és motiváltabban tud belefogni a következő feladatba.
  • Ha lehet, fejezze be egy kicsit előbb a munkát és az otthoni teendőit, így örömmel várhatja az egyedül vagy szeretteivel töltött egyszerű, nyugodt estét.
ÉLJE MEG A PILLANATOT

Gyakran azért érezzük kiegyensúlyozatlannak magunkat, mert folyton a múlton rágódunk vagy a jövő miatt aggódunk. Ezek a tippek segíthetnek, hogy arra koncentráljon, ami éppen számít:

  • Egyszerre csak egy dologgal foglalkozzon! A megosztott figyelem képessége meglehetősen túlértékelt, és több feladat párhuzamos végzése során egyikre sem lehet elmélyülten összpontosítani. Ha telefonon beszél a barátjával, ne akarjon közben e-mailt is írni.
  • Lassítson egy kicsit! Szánjon 5 percet egy élvezetes, nyugodt beszélgetésre a szeretteivel. Az ilyen pillanatokat gyakran észre sem vesszük, ha túlterheltek vagyunk.
  • Örüljön az apróságoknak, egy jó csésze kávénak, bekuckózásnak, ne mindig a mosogatnivalón vagy a munkáján járjanak a gondolatai.
  • Néhány percig ne csináljon semmit – szó szerint. Üljön le egy nyugodt helyen, vegyen egy mély lélegzetet, és figyeljen a környezetére. Meg fog lepődni, mennyire kedvezően hat ez a stressz-szintjére és a hangulatára.
  • Menjen el egy masszázsra! Ez az egyik leggyorsabb és legjótékonyabb módja annak, hogy megszabaduljon a napi gondoktól és azonal ellazuljon.
  • A legjobb, ha heti néhány alkalommal 20 percet meditál, és mindennap beiktat 5 perc meditációt a napirendjébe.

Az Aleve filmtabletta naproxén-nátrium hatóanyag tartalmú, vény nélkül kapható gyógyszer.

16 év alatti gyermeknél a készítmény nem alkalmazható, csak orvosi javaslatra és felügyelet mellett.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!